Blinking Cute Box Cat

Daisypath Anniversary tickers

long distance relationship ? *muka kerut

ok, aku x tahu la apa hujah aq untuk post yang ny..
maybe sebab jiwa kacau kod. ok let me start...

long distance. ramai yang tak suka an ? ye la siapa yang jauh dengan pasangan masing2.
aku un tak nak. but hakikatnya inilah yang aku sedang lalui. aq dengan si dia hanya berkenalan di dalam BBM, ok, mmg nampak lawak. but ny lah hakikatnya, aku tak pernah berjumpa dengan dia. InsyaAllah one fine day aku akan jumpe dy. insyaALLAH. 

ok, kenapa aq pilih long distance relationship? 

1 - Boleh biasakan diri tanpa BERDATING 
   ----> ye la, bohong la kalau aku x de keinginan nk jumpe si Dia an? mestylah ada mungkin lom ada lagi 
            yang sesuai. Tapi, kalau x dating. bila one day kite berjauhan dengan pasangan kita , insyaAllah itu 
            takkan jadi satu masalah tok kita. bila rindu je terus thru OTP, Facebooking, BBM , whatsapp, line,  
            or wechat and macam2 lagilah. zaman sekarang dah banyak benda canggih.sebab, bila korang dah 
            biasakan diri untuk jarang berjumpe, nnty jauh xdelah rasa kekok sangat. kan2. so, xde la rasa diri 
            sunyi sangat dan nak carik pasangan baru.

2. KEPERCAYAAN 
----> mana2 couple pun, trust is most important. jarak jauh ny cuma satu je risk dy, kepercayaan..    
         walauapapun terjadi, kite kene percayakan dy. ini akan buat hubungan kite lebih rapat lagi. tapi,
         jangan terlalu percaya sangat nanti makan diri. apa yang kite buat mesty ada batas nya :)

3. kongsi minat dan berbual
----> sharing something contoh kalau korang sedang skype tu, korang buat la something, main gitar ke then 
         nyayi sama2 mcm gitu la.. ataupun korang kongsi apa yang korang telah buat seharian tu, mesti akan 
         jadi lebih menarik kan? banyk benda yang boleh kite kongikan bersama, sharing is caring. tak salah 
         kan?

4. make something special bila korang berjumpe
----> akan ada masa korang akan berjumpa kan? make something special for him/her supaya si dia 
         merasakan dirinya lebih dihargai. korang buat la home made card ke? buat cupcakes ke.
         buat sesuatu lain dari yang lain. supaya dia akan jadi moment korang yang tak akan korang lupakan
         dan seterusnya akan menjadi kenangan terindah buat kalian, 

5. Doa
----> orang kata cemburu itu tandanya sayang, tapi kalau selalu sangat cemburu siapa yang tahan kan?
         so, banyakkanlah berdoa supaya hati kita kua untuk mengaharungi semua dugaan. insyaAllah, kalau 
         ada jodoh x kemana kan?

6. SETIA !
----> Setia itu penting dalam suatu hubungan, tak kiralah jauh atau dekat. sama je , kene setia jugak. 
         kalau x setia macam mana suatu hubungan tu nak bahagia, fikir dalam - dalam. bagi aku nak atasi 
         masalah ni senang je, bila aku ada rasa minat kat orang len, aku akan fikir balik apa perasaan aku
         kalau bf aq un macam ny? start situ aku jadi da x minat dah, focus on to your partner ok? 


so, itulah hujah2 aku. jangan fikir yang long distance ny bored. act best tau, lagi sweet. sebab kite jarang jumpe. bila jumpe insyaAllah ia akan jadi best date for us. to couple2 kat luar sana yang senasib macam aq, keep it on guys, mana lah tahu kalau dia betul2 jodoh kita kan? mesty bertuah . ok la. bye all ! XOXO.

No comments: